U Klik I, I Klik U

March 5, 2011

Berkejar-kejaran dengan Masa

Posted by Ain Rahman at 1:31 AM

Perancangan masa yang penting bagi setiap manusia..Merancang masa adalaha merupakan satu ilmu kehidupan yang perlu ada dalam diri setiap manusia..hanya mereka yang berjaya merancang masa akan berjaya dengan cemerlangnya dalam kehidupan..

MASA akan terus berlalu,,tiada seorang makhluk mampu menghentikannya..Masa berjalan bagaikan roda, siapa yang lengah akan ditinggalkan. Siapa yang mampu memanfaatkannya akan dihantar ke tempat yang dituju dengan selamat...

MASA adalah sangat unik, penuh dengan rahsia dan tanda tanya, perjalannya menbuat manusia rasa sengsara,bahagia,gembira..boleh membunuh dan dibunuh..

"MASA seperti pedang,,jika kamu tidak membunuhnya maka kamu akan dibunuhnya.."

"MASA adalah wang,,kalau kita sia-siakan,kita akan kehilangan produktiviti..."

"MASA itu adalah kehidupan,,orang yang tahu menghargai waktu mereka yang menjadi pemenang.."

sejujurnya sehingga ke bulan MARCH ni ain tidak mampu menguruskan masa dengan sempurna,,banyak kerja yang tertangguh..sangat2 stress..
dengan projek EMT,COM,DIGITAL DESIGN, COMMUNITY SERVES ,,dengan assignments,,test2 yang akan tiba dan paling ditunggu2 adalah final exam pada 24April ni..
rasa ain nk control masa ikut kehendak ain..tapi itu bukan kerja ain..ALLAH maha berkuasa..





emosi sentiasa tidak dapat dikawal dengan baeknya..semoge ain diberi kekuatan untuk menghadapi liku-liku kehidupan di dunia ini..ditingkatkan keimanan,,bertambah amal kebaikan..

GOOD LUCK AIN RAHMAN!!!




Demi masa, manusia dalam kerugian,kecuali orang yang beriman dan beramal soleh..saling berwasiat mengenai yang hak dan saling berwasiat dengan cara sabar
Ayat Al-Asr 1-4


1 comments:

storyfromme on March 13, 2011 at 4:22 AM said...

masa itu emas.hargai setiap saat :)

 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez