U Klik I, I Klik U

November 9, 2010

Dimana Kesabaran ku??

Posted by Ain Rahman at 10:46 AM 0 comments

Manusia dijadikan bersebab.....

Hidup bagaikan roda,,
kadang-kadang kita diuji..
kadang-kadang kita menguji...

seorang teman telah berkongsi ilmunya
1 hari=24jam=6jam+6jam+6jam+6jam:-
6jam kita beristirehat (tido),
6jam kita menuntut ilmu,
6jam kita beribadah,
6jam kita bersosial..
adakah kita melakukan 4 pekara tersebut dalam masa 24jam??

Allah menjadikan malam dan siang saling bertukar ganti..
menjadi lumrah manusia,,
waktu malam adalah waktu beristirehat dan beribadah kepada pencitpa yang agung..waktu siang adalah waktu mencari sesuap nasi dll..begitu jugak ak,,malam ak perlu tdo ok...tlng jgn ganggu...!!sekali diingatkan tolong jgn ganggu...!!

satu malam ku di uji betapa tingginya kesabaran ku..
adakah setinggi klcc atau kl tower yang dibangga2 kan rakyat malaysia..atau senipis kulit bawang...??
hati ku berkata2 ::

"da penat ni,,dari pagi sampai kemalam(3.05am) xtdo2 lg ni..xnmpak ke org nak tdo ni"
"waktu siang tdo seperti malam,,malam jadi musang,klu xkacau org ak pn xkisah laa..
tp ko kacau ak sekarang ni,,,sgt2 stress!!"
ni laa yg dinamakan musang berjanggut..
"alaaa hai joyah..ape kena ni...xnampak ke jam da pukul berapa..jam abis bateri ke??ke ak yg silap tempat tdo,tdo dlm kedai printer ape ni??"xpe,,sabar ckit lagi ,,jap lagi senyap laa tu...

3.30am
kol brape kedai printer ni nk tutup??da xthn nk tdo ni...da lebih 20 kali pusing ke kiri kanan katil ni..xnampak lg ke??xpe sabar ckit lg..da mlm ni..lalu ku mcapai enset sony ku..dan terus menaip msg kepada teman..
"da tdo ke?" balas si teman "lom lg..otw"
"ak xleh tdo ni.." balas si teman lagi "ak pn sme,,ape yg dy print tu?"
"haha,th xpe.." balas si teman lagi "jom kte buat2 tdo,smpai kte ttdo"

alaa hai kawan ku,,smpai ble kte nk buat2 tdo ni???
3.45am.. da ilang sabar da ni....kata ibu "sabar itu separuh dari iman"mulut ku tak henti2 berkata "sabar,,sabar"akhirnya ku tertido dalam kesabaran..alhamdulillah

p/s ::
tolong la jaga hak sesama manusia...
xkisah nk tdo dari subuh smpai ke isyak ke..
nk jadi makgrad dari isyak smpai ke subuh ke..itu hak masing2...
tp tolong jgn ganggu waktu tdo org lain...
pk logik laa kawan,,nk print kol 3 pg..gler ape..
klu printer tu senyap xmengelurkan bunyi xpe..ni mak ai sgt merdu bunyi nye...
print laa awal2 ckit sblom kol 3 pg tu..tak kan tu pn nk kne ajar...

maaf diatas kata2 ku..
ku manusia biase yg mempunyai perasaan..
sekadar teguran,, yg baik jadi kn panduan..






Ya Allah, Aku Jatuh Cinta

Posted by Ain Rahman at 7:57 AM 0 comments
Ya Allah,,
yang membolak-balikkan hati kami..
Selama ini aku tidak pernah tahu bagaimana
rasanya cinta
namun ku berharap
bila cinta hadir menyapaku
aku tidak akan kehilangan Engkau

Ya Allah,,
Selama ini aku hanya berharap
Semoga dapat mencintai
Orang yang memiliki cinta yang luar biasa pada-Mu

Ya Allah,,
Selama ini aku juga berharap
Semoga akan dicintai
Oleh Orang yang dapat mengarahkanku
Menuju keredaan-MU
Orang yang mencintai ku atas cinta-Mu
Orang yang mencintai ku kerana-Mu

Ya Allah,,
Satukan hati-hati kami
Pemudahkan jalan ku kepada dia,,
Seperti mana KAU mudahkan jalan ku kepada-Mu

Pintaku Ya Allah,,
Izinkan aku memiliki rasa ini
Hingga ia menjadi indah di dada Kami
Tanpa mengurangi rasa cinta kami..
Pada-Mu Ya Allah..



 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez