U Klik I, I Klik U

August 27, 2010

Penah Terfikir Tak...??

Posted by Ain Rahman at 2:57 AM 4 comments
hahahaha..
tergelak ak baca tajuk paper ni...
penah terfikir tak pepatah orang lama2..
"Tak Kenal Maka Tak Cinta"
penah seorang kawan(lelaki) ckp kat ak,,
pekara pertama orang lelaki tengok perempuan adalah rupa paras..
tak mustahilkan lelaki nak/mahukan awek@bini dyorg perempuan yang cantik2 kn..
bagi ak cantik dimata pasangan kita itu adalah lebih penting,,
tp kalau da perempuan tu dilahirkan dengan kecantikkan asli..itu kelebihan masing2..
berbalik kepada tajuk paper ni..
senang cakap,,perempuan nak cantik..
cam2 dy akan buat..
contohnya..g suntik vitamin c laa,,apa kejadan nye la sewaktu dgn nye..
ak xth sng..ak xpakai bende2 ni,,,
nak suntik2 ni pakai duit bkn nye singgit dua inggit..
beratus2 malahan beribu2..
kalau perempuan tu mmg kaya or anak org kaya xde masalah la kan...
klu yg "anak kg" tp perasan cm org kaya tu..
da tentu la ada seseorang(pakwe@bapak ayam) yang membantunya...
bercinta@berkawan atas dasar untuk kesenangan diri sendiri(win-win situation utk lelaki dan perempuan) ...
perempuan tu bila da jumpa lelaki yang lebih kaya dari yang ada..
pasti yang kaya jadi pilihan...
dari sini kita da nampak perempuan curang,,,
tapi bagi ak,,padan r muka lelaki tu,,nak cari perempuan yang cantik2 je..
perempuan xcantik ko xnak kn!!
so,,nasihat ak kepada lelaki yang di luar sana..
cari la wanita yang cantik dimata korg semua,,bukan cantik untuk ditunjukkan kepada orang ramai...

p/s : selamat beramal!!

August 13, 2010

Sayang Maklang Ain....!!

Posted by Ain Rahman at 7:58 AM 1 comments

Alhamdulillah...
setelah sekian lama kami sekelurga menanti,,
akhirnya...Our baby is coming.....

sayang,,
jadi anak yang baik,
anak yang soleh,
anak yang beragama,
anak yang berilmu,
anak yang berjasa kepada ibuayah,
anak yang berguna untuk ibuayah,agama bangsa dan negara..
anak yang menghormati orang tua,kaum wanita...
tuntut ilmu hingga ke liang lahad sayang,,
solat jangan tingga..solat itu tiang agama..

Maklang Ain doakan yang terbaik untuk sayang,,
sayang harapan kami semua,,
penerus keluarga Abdul Rahman....

Semoga Allah melindungi dan merahmati sayang...
amin...insyaAllah....


Di saat mereka menanti,,DIA datang untuk Ku..

Posted by Ain Rahman at 7:44 AM 0 comments
Alhamdulillah segala puji bagi allah,,Tuhan sekalian alam...
DIA datang untuk ku lagi,,
disaat mereka masih menanti dan berharap..
DIA bersama ku untuk meneruskan perjuangan hidup di bumi allah ini..
aku perlu berusaha,berdoa dan bertawakal agar DIA bersama ku lagi..

Azam,semangat yang kuat dan harapan ibuayah menjadi bekalan ku bersama DIA,,
semoga semangat yang kuat ni akan menambahkan DIA lagi,,
insyaAllah,,

Perjuangan perlu diteruskan,walaupun pelbagai halangan terpaksa ditempur,,
DIA datang untuk kamu AIN!!
yang lain masih menanti dan berharap..
DIA di depan mata kamu..
hargai la DIA sebaik mungkin..
berusaha bersungguh2 untuk ibuayah!!!

Semoga DIA bersama ku...
amin yaAllah...


 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez