U Klik I, I Klik U

April 30, 2011

Kawan, Sahabat, Teman

Posted by Ain Rahman at 9:29 AM 1 comments
Kawan..

saat S.E.M.A.N.G.A.T ku kian meninggalkan diri ini..
kau terus menhancurkan S.E.M.A.N.G.A.T ku..
adakah ini salah silap dari ku..
andai kata ku tidak sempat memohon maaf darimu..
ampuni salah silap ku..

sesunggunya hati kecil ini terlalu terasa dan merasa..
dengan kata-kata yang terlafaz dari mulut mu itu..
walaupun ia sekadar usikan..
cukup menghancurkan hati kecil ini..
terima kasih
kawan,
sahabat,
teman....

April 17, 2011

Semoga Segalanya Dipermudahkan

Posted by Ain Rahman at 6:10 PM 1 comments

Alhamdulillah..
satu lagi impian ain akan tercapai..
terima kasih kepada ibuayah..
yang sentiasa berusaha untuk mencapaikan impian anakmu ini..
terlalu besar pengorbanan yang dilakukan..
sehingga anak mu ini sanggup membalasnya dengan nyawa..

InsyaAllah..
Anakmu ini akan berusaha untuk memberikan kegembiraan yang hakiki kepada ibuayah..
jutaan terima kasih hanya mampu anakmu ini lafaskan..




Doa anakmu ini..
semoga Allah melindungi dan mengasihi ibuayah sebagaimana ibuayah mengasihi diti ku ini sejak kecil lagi..

YaAllah,,
berikanlah kesihatan yang baik kepada kedua org tua ku ini..
lindungilah dan kasihi mereka sebagiamana mereka mengasihi diri ku sejak kecil lagi..
limpahkan dan luaskan rezeki yang halal dari sumber yang halal kepada mereka..
rahmati mereka dan tempatkan mereka di dalam kalangan org2 yang beriman dan beramal soleh YaAllah..
masukkan mereka kedalam syurga Firdaus-Mu Ya Allah
Jauhkan mereka dari malapertaka bahaya dan penyakit yang boleh membinaskan mereka Ya Allah...
sesunggunya hamba-Mu yang lemah memohon kepada-Mu YaAllah..
Tuhan yang Maha Pemurah...

Allahdulillah..
hari ini selesai urursan penempahan tiket untuk ke Mekah kami sekeluarga..
hari ini selesai segala urusan yang melibatkan Visa..
semoga segala dipermudahkan..

kata ibu::
Balik ke batu pahat membawa hati yang gembira..
dengan perasaan yang tenang..
apa yang berlaku akan tetap berlaku..
berdoa kepada Allah semoga diberi ketenagan dan kesabaran untuk menghadapi hari yang mendatang..
berusaha menjadi yang terbaik di antara yang baik..
usaha+doa+tawakal..InsyaAllah..Allah sentiasa bersama kita..
ibu sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak-anak ibu...

ain sayang ibuayah!!!

Final Exam..!! Final Exam...!!

Posted by Ain Rahman at 7:50 AM 1 comments
Final Exam..!! Final Exam...!!

Final Exam..!! Final Exam...!!

Final Exam..!! Final Exam...!!

Final Exam..!! Final Exam...!!

Final Exam..!! Final Exam...!!

25 April 2011, 2.30-5.00PM - Electromagnetic Fields and Waves

26 April 2011, 2.30-5.00PM - Digital Design

27 April 2011, 2.30-5.00PM - Control System

28 April 2011,2.30-5.00PM - Communication

6 May 2011,8.30-11.30PM - Mathematics 4


Jadual final yang sangat best!!!

Good Luck Ain Rahman...!!





Pahit getir hidup...
dan pengorbanan
Terpaksa dihadapi,
demi kejayaan
Terdidik sejak mula,
tabah berusaha
Tanpa cuba melangkah,
tak kemana
Di mana kau berada
Pencapaian tak tiba dengan mudah

Kini "Standing In The Eyes Of The World"
Hanyalah selangkah dari nyata
Keazaman membara dijiwa
Menanti saat bebas merdeka

Tiba masa kau melangkah gagah
Bersemangat ke arah matlamat sedaya upaya
Engkau terunggul
Wajar "Standing In The Eyes Of The World"

Harapan yang pernah terkulai layu
Kembali segar mekar bawah bayanganmu
Setiap manusia ingin berjaya
Namun tak semua miliki tuah
Engkau menghampirinya
Kesempatan telah pun tiba...


GOOD LUCK TO ALL MEMBERS...!!

Ain memohon sejuta kemaafan di atas salah dan silap..
ketelanjuran kata, terkasar bahasa..
maaf di pinta..
Semoge Kejayaan milik kita..

Usaha,Doa dan Tawakal..

INSYAALLAH..AMIN....

April 13, 2011

Hari-hari Akhir

Posted by Ain Rahman at 6:47 PM 3 comments
7,8,9,10 April 2011

Sek Tunas Bakti (P) Marang Terengganu
Program Khidmat Masyarakat
4 Hari terbang melayang....!!!




11 April 2011

Presentation Digit
L-Edit,VHDL Coding,Stick Diagram, blaa..blaa....
Tension!!!Stress!!Gelabah!!Cuak...!!!
Dr.Afindi: NorAin i know you can do the best..but what can i say..??
arrrrrrrrrrhhhhhhhhh...(G.E.R.A.M..!!)


12 April 2011
Projek EMT..
2 jam je tdo..betol ke??betul..jgn buat2 xtahu ok..(P.E.N.A.T mak nyah..!!)


13 April 2011

Presentation EMT
Stress!!Final Report kena buat semula..(benci buat keje 2 kali..)


mane projek xnmpk pn???


Presentation Khidmat Masyarakat, Presentation Digit..Digit lagi???
Assignment Control System (Kepala T.I.N.G T.O.N.G..)
Aku seperti orang gler mencari kertas graf dan mencipta coding MatLab
Ibu nak balik kampung!!!!!!!



14 April 2011

1.00AM- 12.30PM:
Setia mengadap Control System...
submit before 12.00 PM..
Software MatLab naik hantu..!!
enjit enjit semut siapa sakit naik atas......
enjit enjit semut siapa sakit naik atas......

2.00PM: oral test..
Relax take it essay....
Terlambat 20 minit..
akibatnya duduk kat tangga tngu waktu yg sesuai...huhu









terbaik buku digit xbukak lagi..!!
Lab digit da siap blom..lupa plak...??
apa nk jadi,,jadi laa..tido dlu..
da makan belum??lupe plak..zzZZZ...ZzZzzZZ.....


15April 2011
12.00PM-12.30AM :Presentation control System
Group One





3.00PM-5.00PM : Class Digit bersama Dr.Afandi Ahmad
8.00PM-10.00PM : Test Digit...!!Good Luck Ain!!
10.00PM-6.30AM : TIDO PUAS2!!!
tolong jgn gangu saya...!!!


16 April 2011
NAK BALIK MELAKA...!!!!
Peluk cium ibuayah..pau ckit..
scholarship PAMA saham x berapa nk untung sgt plak...;)
usaha novel ni...cam best..
jom ibuku kte pergi kedai buku..


Oit,,,study laa..final seminggu laaa....



F.I.N.A.L E.X.A.M....!!!

F.I.N.A.L E.X.A.M....!!!

F.I.N.A.L E.X.A.M....!!!

F.I.N.A.L E.X.A.M....!!!

April 11, 2011

Kebodohan Kau Memakan Diri

Posted by Ain Rahman at 2:44 AM 3 comments
kah...kah..kah..kah...kah...

tu laa pandai sangat!!
nak tunjuk kat orang diri kau bagos KAN...?
tapi sebenarnya kau tunjukkan kebodohan diri sendiri..

HAHAHAHAHAHAHAHA....

Geram betul aku dengan kau ni..
jangan laa jadi manusia yang pentingkan diri sendiri..

tengok..sekejap je kau dah dapat balasannya..
tak sampai sehari pun kan..
nak buat lagi??
buat laaa...
biar orang tolong gelakkan kau..!!


Kah..Kah..Kah..Kah..Kah...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..

Kah..Kah..Kah..Kah..Kah.....!!!

April 3, 2011

How I plan to spend My Life with You

Posted by Ain Rahman at 11:23 AM 0 comments

I'm sori if it's not perfect...

Posted by Ain Rahman at 4:11 AM 1 comments

I'm sorry if i'm not perfect,,
but..
I'll try to be the best among the best ..



and i hope you're always with me..


sayang,,
you're too good until i can't find anyone else other than you,,
you're my one and will always be the one...
You're must be happy with yourself, family and friends,,
Take Care of your life..
May Allah bless you...


Thank You you're always with me..

April 2, 2011

Kefahaman Perlukan Kesabaran

Posted by Ain Rahman at 10:57 PM 0 comments
Alhamdulillah..All praise be to Allah Almighty..

"Bermain tarik tali, seperti layang-layang yang terbang di udara..
adalah lebih menyakitkan daripada berterus terang.."

Ada sahaja yang tidak selesai,,
Ada sahaja yang tidak kena,,
Setelah diselesaikan,,
Ada sahaja masalah baru,,
Adakah itu tanda masalah tidak dapat diselesaikan???
Adakah ini takdir perjalanan hidup ku??

Takdir akan terus berjalan,,
sebagaimana jarum menusuki lubang jahitan,,
Biarkanlah segala sesuatu,,
mengalir seirama takdir,,
Jangan sekali-kali kau tidur,,
kecuali tetap waspada..
Saat kau kerdipkan matamu,,
kau akan tercengang ternyata Allah telah mengubah keadaan..


Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang yang bersabar..(Al-Baqarah: 155)






Air mata ku bukan penyelesai masalah yang ku tanggung,,
Ia hanya sekadar menyatakan apa yang ku rasa,,
Air mata ku ni bukan tanda ku lemah dan mengalah,,
Ia adalah ingin menyatakan bahawasanya Aku manusia biasa..

Ya Allah pintaku kepada-Mu,,
Berilah ku segenap kekuatan dan ketabahan,,
untuk menghadapi segala takdirMu ini...



I know Allah is the best planner in my life ... Alhamdulillah......


 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez