U Klik I, I Klik U

December 31, 2010

2011 Selamat Tinggal Kenangan,Selamat Datang Impian

Posted by Ain Rahman at 6:26 AM 2 comments
Hey,,Happy New Year....selangkah lagi kita melangkah ke zaman penuh cabaran ini,,Semoge pahit manis di Tahun 2010 menjadi mengajaran untuk kita lebih berhati-hati mengharungi Tahun 2011..

Perutusan Tahun 2011 dari Ain Rahman::
  • Kurangkan kuantiti,,tingkatkan kualiti..
  • Jadikan iman sebagai teman..
  • Belajar rajin2..tingkatkan pointer..
  • Tinggalkan kenangan,,dapatkan impian...
  • Jimat cermat..
banyak lagi,,klu nk ckp esok pn xabis,,cakap psal jimat cermat..ayoo..pening kepala..td pergi beli barang ckit,yelaa da nk masuk kolej balik kan..mak ai..terkejot den..bukan main mahal lg barang sekarang..tgok pic resit kat bawah ni....



Resit menunjukan pembayaran barang2 seperti berikut::
  • Colgate
  • Softener
  • Shampoo
  • Shower Cream
  • Attack
  • Milo
  • Nescafe
  • Luxury Crackers
  • Cadbury Coklat
  • Sedikit barang keperluan wanita
Ni baru keperluan untuk seorang,,bagimana mereka yang berkeluarga??Jimat cermat untuk keperluan masa depan..perlu menabung ni...saya dah ade tabung...



Ni laa dia Tabung Masa Depan

Azam tahun baru,,end of 2011 tabung ni mesti penuh dengan duit berjumlah RM 1000.00..boleh ke??InsyaAllah..pasti boleh...kena puasa lebih ni...hik3..
Selamat Tahun Baru..Azam baru,Semangat baru....

December 26, 2010

Menanti Cinta

Posted by Ain Rahman at 3:51 AM 2 comments




Sejak lama aku berdiri
Dalam sepinya rongga hati
Tak satu pun guru mampu menjawab

Hanya padaMu ku bertanya
Lewat setiap sujudku ini
Siapakah nanti cinta untukku

Wahai penilai hati lihat batinku
Nyaris bernanah karna luka tersayat
Merana menantikan kisah dan kasih hidupku

Rahasia itu hanya Kau yang tahu
Namun aku tak mau jadi tuna cinta
Tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku

Hanya padaMu ku bertanya
Lewat setiap sujudku ini
Siapakah nanti cinta untukku

Wahai penilai hati lihat batinku
Nyaris bernanah karna luka tersayat
Merana menantikan cinta dan kasih hidupku

Rahasia itu hanya Kau yang tahu
Namun aku tak mau jadi tuna cinta
Tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku

Rahasia itu hanya Kau yang tahu
Namun aku tak mau jadi tuna cinta
Namun harus ku ihklaskan semua nasib cintaku...
PadaMu... hu...


*hanya pada MU ku berserah....Tenang je hati klu dgr lagu ni..


December 24, 2010

Mari-mari klik kat sini...

Posted by Ain Rahman at 9:00 AM 2 comments
Jom layan blog NI kalau berminat boleh laa buat tempahan yee...

Blog yang NI pun ok jugak,,klu nak borak2 ke,tambah kenalan leh layan laaa..

Terima Kasih Allah

Posted by Ain Rahman at 8:07 AM 0 comments

"Allah menduga hambanya tanda sayang"
Alhamdulillah hasil kesabaran dari dugaannya,selesai sudah semester pertama di Menara Gading..

Alhamdulillah pejam celik habis sudah 1 sem, walaupun result final tak sebaik masa diploma, alhamdulillah lulus semuanya...kata ibu "next time work hard..!!"

Aku tahu,aku tidak mampu mengeluh dengan result yang aku perolehi.Cukup sekadar sujud syukur dengan hasil yang diperolehi atas usahaku sendiri..Pesan ibu "apa saja hasil yang kita perolehi atas usaha kita,buat la sujud syukur tanda kita mengingati Allah atas apa saja yang diperolehi..." yee ibu,sy ingat pesan tu walaupun kadang2 terlupa..




November 9, 2010

Dimana Kesabaran ku??

Posted by Ain Rahman at 10:46 AM 0 comments

Manusia dijadikan bersebab.....

Hidup bagaikan roda,,
kadang-kadang kita diuji..
kadang-kadang kita menguji...

seorang teman telah berkongsi ilmunya
1 hari=24jam=6jam+6jam+6jam+6jam:-
6jam kita beristirehat (tido),
6jam kita menuntut ilmu,
6jam kita beribadah,
6jam kita bersosial..
adakah kita melakukan 4 pekara tersebut dalam masa 24jam??

Allah menjadikan malam dan siang saling bertukar ganti..
menjadi lumrah manusia,,
waktu malam adalah waktu beristirehat dan beribadah kepada pencitpa yang agung..waktu siang adalah waktu mencari sesuap nasi dll..begitu jugak ak,,malam ak perlu tdo ok...tlng jgn ganggu...!!sekali diingatkan tolong jgn ganggu...!!

satu malam ku di uji betapa tingginya kesabaran ku..
adakah setinggi klcc atau kl tower yang dibangga2 kan rakyat malaysia..atau senipis kulit bawang...??
hati ku berkata2 ::

"da penat ni,,dari pagi sampai kemalam(3.05am) xtdo2 lg ni..xnmpak ke org nak tdo ni"
"waktu siang tdo seperti malam,,malam jadi musang,klu xkacau org ak pn xkisah laa..
tp ko kacau ak sekarang ni,,,sgt2 stress!!"
ni laa yg dinamakan musang berjanggut..
"alaaa hai joyah..ape kena ni...xnampak ke jam da pukul berapa..jam abis bateri ke??ke ak yg silap tempat tdo,tdo dlm kedai printer ape ni??"xpe,,sabar ckit lagi ,,jap lagi senyap laa tu...

3.30am
kol brape kedai printer ni nk tutup??da xthn nk tdo ni...da lebih 20 kali pusing ke kiri kanan katil ni..xnampak lg ke??xpe sabar ckit lg..da mlm ni..lalu ku mcapai enset sony ku..dan terus menaip msg kepada teman..
"da tdo ke?" balas si teman "lom lg..otw"
"ak xleh tdo ni.." balas si teman lagi "ak pn sme,,ape yg dy print tu?"
"haha,th xpe.." balas si teman lagi "jom kte buat2 tdo,smpai kte ttdo"

alaa hai kawan ku,,smpai ble kte nk buat2 tdo ni???
3.45am.. da ilang sabar da ni....kata ibu "sabar itu separuh dari iman"mulut ku tak henti2 berkata "sabar,,sabar"akhirnya ku tertido dalam kesabaran..alhamdulillah

p/s ::
tolong la jaga hak sesama manusia...
xkisah nk tdo dari subuh smpai ke isyak ke..
nk jadi makgrad dari isyak smpai ke subuh ke..itu hak masing2...
tp tolong jgn ganggu waktu tdo org lain...
pk logik laa kawan,,nk print kol 3 pg..gler ape..
klu printer tu senyap xmengelurkan bunyi xpe..ni mak ai sgt merdu bunyi nye...
print laa awal2 ckit sblom kol 3 pg tu..tak kan tu pn nk kne ajar...

maaf diatas kata2 ku..
ku manusia biase yg mempunyai perasaan..
sekadar teguran,, yg baik jadi kn panduan..






Ya Allah, Aku Jatuh Cinta

Posted by Ain Rahman at 7:57 AM 0 comments
Ya Allah,,
yang membolak-balikkan hati kami..
Selama ini aku tidak pernah tahu bagaimana
rasanya cinta
namun ku berharap
bila cinta hadir menyapaku
aku tidak akan kehilangan Engkau

Ya Allah,,
Selama ini aku hanya berharap
Semoga dapat mencintai
Orang yang memiliki cinta yang luar biasa pada-Mu

Ya Allah,,
Selama ini aku juga berharap
Semoga akan dicintai
Oleh Orang yang dapat mengarahkanku
Menuju keredaan-MU
Orang yang mencintai ku atas cinta-Mu
Orang yang mencintai ku kerana-Mu

Ya Allah,,
Satukan hati-hati kami
Pemudahkan jalan ku kepada dia,,
Seperti mana KAU mudahkan jalan ku kepada-Mu

Pintaku Ya Allah,,
Izinkan aku memiliki rasa ini
Hingga ia menjadi indah di dada Kami
Tanpa mengurangi rasa cinta kami..
Pada-Mu Ya Allah..



October 23, 2010

Aku Seorang Kakak...

Posted by Ain Rahman at 8:33 PM 0 comments

23/10/2010...
1st keluar pergi Batu Pahat Mall..haha..jalan2...terpandang seorang ibu yang sedang melayan karenah 2 orang anak perempuannya membeli kasut..tiba2 ku teringat ibu dan adik..rindunya!!
rase baru semalam kami meninggalkan zaman kanak2..kami jugak penah melalui saat2 itu..

  1. Bila beli kasut,,mesti warna yg sama,bentuk yg sama dan baru beli terus nak pakai,xmahu tunggu balik rumah,kt shopping gak terus pakai kasut baru..sabar la ibu mlayan kami..tapi sekarang,tinggal kenangan je semue tu...
  2. Bila beli baju untuk raya(paling suke,xsabar nak rye!),,selalu aku la yg merajok..setiap kali aku suka kain baju tu,mst adik nak jgak..biase laa klu bab2 cm ni,,aku la yg selalu kalah..ibu ckp "kakak kena mengalah dgn adik.."tp aku tetap dgn pendirian nak jgak kain itu..last2 baju kteorg bunga yg sme,wrne yg sme..ibu ckp "nk sgt kn..."tp skarang bila da besar masing2 beli baju sdiri,xnak ikut ibu lg da..
  3. Bila pergi shopping beli barang dapur,,dari jauh aku da jerit ckp "aku nk tolak troli.." adik "aku dapat dlu" abis 1 shopping dgr suare kami bergadoh nk tolak troli...ibu ape lg..lebam tangan masing2 kne cubit..wakakaka..pastu langsung xdapat beli gula2...
  4. Bila main masak2,,mesti ak xdapat jd tukang masak!!stress je..konon aku kakak kne g pasar beli barang,abs bunga ibu kene petik,,bila kantoi..aku lagi yg kne..sebab aku yg petik..abs tangan aku lebam2 kne cubit(tu yg kami tkot,cubitan yg paling hebat!!)sehari xnak main dgn adik,,merajok laa konon..pastu sakit ati tgok adik main ngan aie n angah!!
  5. Bila mandi,,bab ni aku paling suka!!sebab dapat kena kn adik puas2..konon2 tlong shampoo kan rambut adik..pakai lak shampoo ibu,,(shampoo kami johuson's baby) pastu ambik buih shampoo tu wat2 tjatuh kne mata adik,,adik ape lagi..melalak laa mata pedih..terok la aku kne belasah ngan ibu....
  6. Bila makan,,adik suka asingkan lauk letak tepi pinggan,makan nasi bagi abs br makan lauk..klu aku,makan lauk dulu br makan nasi..pas lauk ak da abs,,lauk adik jadi mangsa..kes ni bukan aku sorang jadi pembuli aie n angah jugak telibat....bila adik melalak,,abs la kami bertiga kene ketuk kepale ngan ayah(sebab tu kteorg lembab smacam,,hehehe)
  7. Bila tdo,,aku n adik tdo ngan ibu!!sebelum tdo,mesti ibu cerite kan kisah katak dengan ibunya,xpn cter sang kancil dan bunye..waktu ni mmg kami baik sgt!ibu ckp "kalau gado2 ibu xnak cter" tu la 2 cerite yg setiap mlm kami dgr....kata ibu"bila kami da tdo baru laa aman rumah.."

p/s
akak sayang adik!!
saya seorang kakak yang baik!!

October 3, 2010

1st October Coming Again....

Posted by Ain Rahman at 3:30 AM 3 comments


Alhamdulillah..Selawat junjungan ke atas Nabi Muhammad SAW dan atas keluarganya dan sahabtnya sekalian...Segala puji bagi ALLAH seru sekalian alam..Bersyukur kehadrat illahi dengan limpah kurnia nya,kita semua masih lagi dapat meneruskan hidup sebagai seorang kalifah dimuka bumi ini. Alhamdulillah ku diberi kesempatan untuk meneruskan perjuagaan sebagai kalifah allah dibumi ALLAH ini selama 21 tahun..

Terima kasih kepada ibuayah yang bekorban segalanya untuk membesarkan anak yang dikasihi ini,,,pada 21 tahun ni baru ku memahami erti kehidupan yang sebenarnya,,tanpa ibu dan ayah siapalah kita didunia ini...

pesanan ibu "Bukan Senang Nak Senang" dan "Bukan Senang Untuk Membesarkan Anak-Anak Menjadi Insan Yang Berjaya Dunia Akhirat".."Ibu sentiasa doakan anak-anak ibu bejaya dunia akhirat,,"

pesanan ayah "Ayah dah bekalankan ilmu akhirat dan dunia,jadilah anak yang berguna".."jaga nama baik keluarga"...Ilmu Adalah Bekalan hidup...

dariku untuk ibu dan ayah...sayang ibuayah!!"InsyaAllah satu hari nanti ain akan membahagiakan ibuayah dengan kejayaan yang membanggakan ibuayah mempunyai anak yang berguna dunia akhirat"..amin~~

Cerita gembira pada 1st October,,(lewat sehari)
selamat ku menjejak kaki ke pekan yang diberi nama Labis,Segamat Johor...
sesudah ku beusia 21 tahun dapat menjejakkan kaki ke REDONG,,hehehe...
pergi kedai yee,,,siap laa nanti..hahaha....
1st time ku mendengar si DIA ketawa besar...Bahagia ke sayang??
hopefully you are happy with me sayang.....LOVE YOU!!

My wishing at 21th old..
........................................................................LOVE U ALL!!!!

Terima Kasih kepada semua yang mengucapkan selamat hari kelahiran kepada diriku ini.haha,,banyak sangat ucapan yang korg semua post kat wall FB ku...jenuh nak membace nya..yang send sms,penuh inbox hp ku..abis krdt nak balas...terharu giler!! btw...TQVM!!!!

Ain Rahman

August 27, 2010

Penah Terfikir Tak...??

Posted by Ain Rahman at 2:57 AM 4 comments
hahahaha..
tergelak ak baca tajuk paper ni...
penah terfikir tak pepatah orang lama2..
"Tak Kenal Maka Tak Cinta"
penah seorang kawan(lelaki) ckp kat ak,,
pekara pertama orang lelaki tengok perempuan adalah rupa paras..
tak mustahilkan lelaki nak/mahukan awek@bini dyorg perempuan yang cantik2 kn..
bagi ak cantik dimata pasangan kita itu adalah lebih penting,,
tp kalau da perempuan tu dilahirkan dengan kecantikkan asli..itu kelebihan masing2..
berbalik kepada tajuk paper ni..
senang cakap,,perempuan nak cantik..
cam2 dy akan buat..
contohnya..g suntik vitamin c laa,,apa kejadan nye la sewaktu dgn nye..
ak xth sng..ak xpakai bende2 ni,,,
nak suntik2 ni pakai duit bkn nye singgit dua inggit..
beratus2 malahan beribu2..
kalau perempuan tu mmg kaya or anak org kaya xde masalah la kan...
klu yg "anak kg" tp perasan cm org kaya tu..
da tentu la ada seseorang(pakwe@bapak ayam) yang membantunya...
bercinta@berkawan atas dasar untuk kesenangan diri sendiri(win-win situation utk lelaki dan perempuan) ...
perempuan tu bila da jumpa lelaki yang lebih kaya dari yang ada..
pasti yang kaya jadi pilihan...
dari sini kita da nampak perempuan curang,,,
tapi bagi ak,,padan r muka lelaki tu,,nak cari perempuan yang cantik2 je..
perempuan xcantik ko xnak kn!!
so,,nasihat ak kepada lelaki yang di luar sana..
cari la wanita yang cantik dimata korg semua,,bukan cantik untuk ditunjukkan kepada orang ramai...

p/s : selamat beramal!!

August 13, 2010

Sayang Maklang Ain....!!

Posted by Ain Rahman at 7:58 AM 1 comments

Alhamdulillah...
setelah sekian lama kami sekelurga menanti,,
akhirnya...Our baby is coming.....

sayang,,
jadi anak yang baik,
anak yang soleh,
anak yang beragama,
anak yang berilmu,
anak yang berjasa kepada ibuayah,
anak yang berguna untuk ibuayah,agama bangsa dan negara..
anak yang menghormati orang tua,kaum wanita...
tuntut ilmu hingga ke liang lahad sayang,,
solat jangan tingga..solat itu tiang agama..

Maklang Ain doakan yang terbaik untuk sayang,,
sayang harapan kami semua,,
penerus keluarga Abdul Rahman....

Semoga Allah melindungi dan merahmati sayang...
amin...insyaAllah....


Di saat mereka menanti,,DIA datang untuk Ku..

Posted by Ain Rahman at 7:44 AM 0 comments
Alhamdulillah segala puji bagi allah,,Tuhan sekalian alam...
DIA datang untuk ku lagi,,
disaat mereka masih menanti dan berharap..
DIA bersama ku untuk meneruskan perjuangan hidup di bumi allah ini..
aku perlu berusaha,berdoa dan bertawakal agar DIA bersama ku lagi..

Azam,semangat yang kuat dan harapan ibuayah menjadi bekalan ku bersama DIA,,
semoga semangat yang kuat ni akan menambahkan DIA lagi,,
insyaAllah,,

Perjuangan perlu diteruskan,walaupun pelbagai halangan terpaksa ditempur,,
DIA datang untuk kamu AIN!!
yang lain masih menanti dan berharap..
DIA di depan mata kamu..
hargai la DIA sebaik mungkin..
berusaha bersungguh2 untuk ibuayah!!!

Semoga DIA bersama ku...
amin yaAllah...


July 9, 2010

Maaf..

Posted by Ain Rahman at 12:08 PM 2 comments
kepada mereka yang emo,,
tolong jgn bace....

kadang2 aku terfikir,,sampai ble kte nak guna kan perkataan MAAF ni...
kepada mereka yg emo,,skali lg di ingat kn tlng jangan bace....

adakah dengan maaf kte mampu menukar mlm mjadi siang...
adakah dengan maaf kte mampu mati menjadi hidup..
adakah dengan maaf kte mampu matahari menjadi bulan..
adakah dengan maaf kte mampu memutarkan masa..
adakah dengan maaf kte mampu memperolehi kbahagian..
adakah dengan maaf kte mampu menjadi jutawan..
adakah dengan maaf kte mampu membeli nyawa..
adakah dengan maaf kte mampu menukar si buta menjadi celik..
adakah dengan maaf kte mampu memperolehi kemahuan kita....

sampai bile kata2 maaf perlu kte guna???
jgn ungkapkan kata2 maaf,,sekirenya kte tak berusaha utk mendapatkan nye...
berubahlah dan berusahalah....

adakah dengan usaha kte mampu menukar mlm mjadi siang...
adakah dengan usaha kte mampu mati menjadi hidup..
adakah dengan usaha kte mampu matahari menjadi bulan..
adakah dengan usaha kte mampu memutarkan masa..
adakah dengan usaha kte mampu memperolehi kbahagian..
adakah dengan usaha kte mampu menjadi jutawan..
adakah dengan usaha kte mampu membeli nyawa..
adakah dengan usaha kte mampu menukar si buta menjadi celik..
adakah dengan usaha kte mampu memperolehi kemahuan kita....

dengan usaha kte mampu menjadikan mlm dan siang tlalu indah utk ditingalkan..
dengan usaha kte mampu menjadikan mati sebagai pengajaran utk hidup dgn lebih bmakne..
dengan usaha kte mampu menjadikan matahari dan bulan sebagai cahaya paling cantik..
dengan usaha kte mampu menjadikan masa sepeti emas..
dengan usaha kte mampu memperolehi kbahagian..
denagn usaha kte mampu menjadi jutawan..
dengan usaha kte mampu menghargai nyawa..
dengan usaha kte mampu menukar si buta menjadi celik..
dengan usaha kte mampu memperolehi kemahuan kita...

tukarlah kata2 maaf dengan usaha....
tanpa usaha aiur tak beharga....
tanpa usaha kebahagian bukan milik kte....

p/s: renung-renungkan..dan selamat beramal..

June 27, 2010

8 petanda Si Dia adalah jodoh Kamu

Posted by Ain Rahman at 9:00 AM 2 comments
hai guy,,
ain ingin berkongsi sikit ilmu...
yg diperolehi dari seorg rakan...
hadis2 dibawah,,diperolehi dari buku KHADIJAH Kisah cinta sejati Rasulallah SWT..

Dua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu? Lalu, apakah ada petanda lainnya agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kita atau bukan?

Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat... kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan
jodoh kamu!

Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagiaan kamu...

Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan... Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.

Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya...

Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Nah, kalau begitu ini bisa bererti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..

Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil 'buruk' di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya... Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!

Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!

Apakah kelapan petanda di atas telah kamu temukan padanya?
KALAU DAH DITAKDIRKAN ITU ADALAH ORANGNYA..ITULAH JODOHMU..

"Dan di antara tanda-tanda (kebesaraan)-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan Dia menjadikan di antaramu rasa kasih dan sayang. Sunggug, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir.."
(ar-Rum [30]: 21)

Jodoh,pertemuan,,
ajal, maut,,
di tangan allah,,sebagai manusia kita mampu merancang..
allah yang menetukan..

"Dia yang menciptakan kamu dari jiwa yang satu (Adam) dan daripadanya Dia mencipta pasangannya,agar dia merasa senag kepadanya..."
(al-A'faf [7]: 189)

June 20, 2010

Menggentel...

Posted by Ain Rahman at 9:09 AM 4 comments


hey guy.....
ain ada 1 pekara nk kongsi ngan u all...
pic atas tu..
kazen ain punya anak..
umor dy 4/5 tahun..(ain kurang pasti)
menjadi habit dy..kalu nk tdo..
mesti isap jari dan menggentel jari kaki mama dy..
tak kire dy mana berada..
pasti kaki yg dicari...
hahahahah..
tergelak besar ain ble dapat tahu..
miss my pillow at home...
nak gentel jugak!!!!

p/s : adakah habit ni keturunan??

June 16, 2010

Pesanan Seorang Guru....

Posted by Ain Rahman at 10:38 PM 0 comments
Ni classmate ain

hey guys,,
hari ni ain mencari sijil2 zaman sekolah dulu,,
tibe2 terjumpa sehelai kertas A4..
yang mengandungi kata2 ini..

Kalau nak jadi batu,
Jangan jadi batu jalanan,
Tapi jadilah batu permata yang dihargai orang..

Kalau nak jadi kayu,
Jangan jadi kayu reput yang dimakan anai-anai,
Tapi jadilah kayu jati yang disayang orang..

Kalau nak jadi manusia,
Jadilah manusia yang Cemerlang dan Dikenang orang...

JADILAH ORANG YANG SEBAIK-BAIK ORANG...!!!


kata2 ni cikgu Bahasa Melayu ain yang bagi sebelum ain ambik exam SPM..
CIKGU KAMARIAH BT ISMAIL..
cikgu Bahasa Melayu from 4 &5 SMTM...

huhuhu..
sedih pulak bila baca balik,,
muhasabah diri balik..ain berusaha tak nak jadi cm tu...
hmmmmm....

p/s: Redungan bersama...

June 14, 2010

Terkenang Terbayang

Posted by Ain Rahman at 9:08 AM 0 comments
hai guys,,
ttibe teringat kat,,
clsmate yg gler dan huru hara ni...
bosan lak duk umah...
klu kat cls mesti best,,
ade je lawak yg dy org buat...
guys,, i miss u'll...♥♥♥
 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez