U Klik I, I Klik U

October 23, 2010

Aku Seorang Kakak...

Posted by Ain Rahman at 8:33 PM

23/10/2010...
1st keluar pergi Batu Pahat Mall..haha..jalan2...terpandang seorang ibu yang sedang melayan karenah 2 orang anak perempuannya membeli kasut..tiba2 ku teringat ibu dan adik..rindunya!!
rase baru semalam kami meninggalkan zaman kanak2..kami jugak penah melalui saat2 itu..

  1. Bila beli kasut,,mesti warna yg sama,bentuk yg sama dan baru beli terus nak pakai,xmahu tunggu balik rumah,kt shopping gak terus pakai kasut baru..sabar la ibu mlayan kami..tapi sekarang,tinggal kenangan je semue tu...
  2. Bila beli baju untuk raya(paling suke,xsabar nak rye!),,selalu aku la yg merajok..setiap kali aku suka kain baju tu,mst adik nak jgak..biase laa klu bab2 cm ni,,aku la yg selalu kalah..ibu ckp "kakak kena mengalah dgn adik.."tp aku tetap dgn pendirian nak jgak kain itu..last2 baju kteorg bunga yg sme,wrne yg sme..ibu ckp "nk sgt kn..."tp skarang bila da besar masing2 beli baju sdiri,xnak ikut ibu lg da..
  3. Bila pergi shopping beli barang dapur,,dari jauh aku da jerit ckp "aku nk tolak troli.." adik "aku dapat dlu" abis 1 shopping dgr suare kami bergadoh nk tolak troli...ibu ape lg..lebam tangan masing2 kne cubit..wakakaka..pastu langsung xdapat beli gula2...
  4. Bila main masak2,,mesti ak xdapat jd tukang masak!!stress je..konon aku kakak kne g pasar beli barang,abs bunga ibu kene petik,,bila kantoi..aku lagi yg kne..sebab aku yg petik..abs tangan aku lebam2 kne cubit(tu yg kami tkot,cubitan yg paling hebat!!)sehari xnak main dgn adik,,merajok laa konon..pastu sakit ati tgok adik main ngan aie n angah!!
  5. Bila mandi,,bab ni aku paling suka!!sebab dapat kena kn adik puas2..konon2 tlong shampoo kan rambut adik..pakai lak shampoo ibu,,(shampoo kami johuson's baby) pastu ambik buih shampoo tu wat2 tjatuh kne mata adik,,adik ape lagi..melalak laa mata pedih..terok la aku kne belasah ngan ibu....
  6. Bila makan,,adik suka asingkan lauk letak tepi pinggan,makan nasi bagi abs br makan lauk..klu aku,makan lauk dulu br makan nasi..pas lauk ak da abs,,lauk adik jadi mangsa..kes ni bukan aku sorang jadi pembuli aie n angah jugak telibat....bila adik melalak,,abs la kami bertiga kene ketuk kepale ngan ayah(sebab tu kteorg lembab smacam,,hehehe)
  7. Bila tdo,,aku n adik tdo ngan ibu!!sebelum tdo,mesti ibu cerite kan kisah katak dengan ibunya,xpn cter sang kancil dan bunye..waktu ni mmg kami baik sgt!ibu ckp "kalau gado2 ibu xnak cter" tu la 2 cerite yg setiap mlm kami dgr....kata ibu"bila kami da tdo baru laa aman rumah.."

p/s
akak sayang adik!!
saya seorang kakak yang baik!!

0 comments:

 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez