U Klik I, I Klik U

January 20, 2011

Wanita dan Air Mata

Posted by Ain Rahman at 7:54 AM

Entry ain kali ni sekadar berkongsi maklumat,,ain pun copy and paste je..heheheh

mungkin entry ni akan terjawab segala persoalan yang bermain di fikiran kaum adam..

kenapa kaum hawa suka mengalirkan air mata nya..

adakah sekadar untuk meminta simpati,,menangih kasih..

atau air mata adalah senjata paling kuat bagi wanita..??

ceeetttt pandai2 je aku ni...

merepek merapu malam2 ni..hik3...

jom kita baca

-

-

-

-

-

-

-

-


Terjadi percakapan antara Allah dan Malaikat-Nya mengenai makhluk ciptaan-Nya Iaitu wanita. Allah memerlukan waktu yang cukup untuk menciptakan wanita...padahal bisa saja Allah menyatakan "Kun, Fayakun"...jadilah, maka jadi....tetapi Allah Maha Bijaksana, memberikan pelajaran dan pengajaran kepada manusia bahwa apapun yang hendak dibuat harus tersedia waktu yang cukup dan perlu proses...

Malaikat menghadap Allah dan bertanya : "Ya Allah, mengapa memerlukan waktu untuk menciptakan wanita ini...?"



Allah menjawab : "Apakah kamu memperhatikan seluruh keistimewaan dan seluruh sifat yang ada pada ciptaan-Ku ini? Ciptaan ini harus memiliki lebih dari 200 organ yang selalu bergerak agar bisa menjalankan semua tugasnya. Ciptaan ini kelak harus mampu melayani suaminya, menjaga harta keluarga dan menjadi ratu dirumah tinggalnya. Ciptaan ini kelak harus mampu membuat enak segala macam makanan yang dihidangkan. Dia harus kuat mengandung anak dan sanggup melahirkan berkali-kali. Dia harus memberikan cinta yang bisa menyembuhkan rasa sakit. Dia harus bisa melakukan segala sesuatu hanya dengan 2 tangannya."


Malaikat terkejut dan berkata : "Hanya dengan 2 tangan, 2 tangan! ini adalah hal yang mustahil..."

Allah terus melanjutkan ciptaan-Nya. lalu kepada malaikat,

Allah berfirman :"Tunggulah sampai besok aku akan menyelesaikan semuanya. Tunggulah sebentar ! Ciptaan ini akan segera selesai. Dia ini akan selalu dekat dengan Aku. Dia bisa menyembuhkan dirinya saat jatuh sakit. Dia bisa bekerja sepanjang hari dan malam..."


Malaikat mendekati wanita yang sudah tercipta dan memegangnya, lalu bertanya kepada Allah : "Ya Allah, Engkau jadikan wanita ini sangat lembut!"

Allah menjawab :"Ya, sesungguhnya dia sangat lembut, tetapi Aku jadikan dia sangat kuat. Kamu tidak bisa menggambarkan sampai dimana kekuatannya, dia mampu menanggung beban dan menahan diri untuk bersabar."


Malaikat bertanya: "Apakah dia bisa berpikir?"

Allah menjawab : "Tidak hanya berpikir, dia pandai mengambil hati dan pandai berbicara, dia bisa berdialog dan juga bisa berdebat."

Malaikat memegang pipi wanita itu dan merasa asing, kemudian bertanya kepada Allah :"Ya Allah mengapa pipinya ranum dan berkilau..?"


Allah menjawab : " Pipi itu bukan semata ranum dan berkilau. Disitu tersimpan air mata, dan disitu terletak banyak beban berat."

malaikat bertanya : "Kenapa mengalirkan air mata?"

Allah menjawab : "Air mata adalah satu-satunya cara melepaskan beban. Mengalirnya air mata adalah cara untukmengungkapkan kesedihan, ketidaksenangan, pengaduan, kekecewaan, cinta, kebencian, kerinduan, kesendirian, kebahagian, dan segala macam rasa yang ada dalam dirinya..."



p/s:::
hargailah wanita disekeling anda..
wanita hiasan dunia yg patut dijaga dan dilindungi..
bukan dijadikan bahan untuk memuaskan nafsu semata-mata....

4 comments:

Aku Penghibur on January 20, 2011 at 8:34 PM said...

wow is nice story ... walaupon copy paste....:)

Ain Rahman on January 21, 2011 at 3:35 AM said...

hahaha..
bukan copy 100% ok..
ade edit2 utk sedap kn ayat..
dan menerangkan maksud tsurat dan tsirat dgn jelas..hik3...

Fadzli Amir on January 23, 2011 at 10:21 PM said...

Sebenarnye tak pun menjadi tanda tanya kaum adam ( kalau dia betol2 memahami perempuan la )sebab dah tau memang itu lah satu2nye senjata yg boleh melemahkan dan melembutkan hati kaum adam...anyway good entry...

Ain Rahman on January 24, 2011 at 4:41 AM said...

huhu..
tu yg sebenar nye entry ni ditulis...
thanx bro..

 

Cerita Saya Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez